رویاهای تنهائی من

آنانکه غنی ترند محتاج ترند

رویاهای تنهائی من

آنانکه غنی ترند محتاج ترند

رویاهای تنهائی من

حضورم فقط یک بودن است . همین .

نه شاعرم و نه ادعائی دارم که کم توان تر از هرگونه توانی هستم .

اگر نوشته ای دارم فقط یک دلنوشته از دلتنگیهام است و بس .

بایگانی
آخرین مطالب

سرشت عاشقان

جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸ ب.ظ

  • گیتی رسایی

نظرات  (۲)

این روزها هیچ کس شریک غم و دلتنگی آدمها نیست؛

امروزاز دلتنگیت بغضی گلویم را شکست

گریه ای شد بر فراز آرزوهایم نشست

پاسخ:
کاملا درست میگید البته خانواده را باید مستثنی کرد . دلتنگیها دیگه از مرز توانائی ما گذشته . همه افسرده و کسل چه جوان و چه مثل من و همسرم مسن . دل به درد آمده از جور زمان ..همه نالند زپیر و ز جوان

سرشت عاشقان به هر یک از پدیده‌های طبیعت نقش یکی از حالات عاشق یا معشوق را داده است به عنوان مثال گل نماد معشوق خودرأی بلبل نماد عاشق در خروش صبا نماد عاشق رازدار شمع نماد عاشق در سوز و گداز و پروانه نماد عاشقی که در برابر مهابت عشق قرار می‌گیرد و ایستادگی می‌کند

 

 من هیچ ندانم که مرا آنکه سرشت

از اهل بهشت کرد یا دوزخ زشت

 

جامی و بتی و بربطی بر لب کشت

این هر سه مرا نقد و ترا نسیه بهشت

 

گویند مرا که دوزخی باشد مست

قولیست خلاف دل در آن نتوان بست

 

گر عاشق و میخواره بدوزخ باشند

فردا بینی بهشت همچون کف دست

پاسخ:
با شما در تمام موارد موافق هستم . ولی دل تنگ را چه کنم .

خرم تن آن کس که دل ریش ندارد
و اندیشهٔ یار ستم‌اندیش ندارد
گویند رقیبان که ندارد سر تو یار
سلطان چه عجب گر سر درویش ندارد؟
او را چه خبر از من و از حال دل من
کو دیدهٔ پر خون و دل ریش ندارد
این طرفه که او من شد و من او وز من یار
بیگانه چنان شد که سر خویش ندارد
هان، ای دل خونخوار، سر محنت خود گیر
کان یار سر صحبت ما بیش ندارد
معشوق چو شمشیر جفا بر کشد، از خشم
عاشق چه کند گر سر خود پیش ندارد؟
بیچاره دل ریش عراقی که همیشه
از نوش لبان، بهره بجز نیش ندارد

 فخرالدین عراقی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی